Consiliul Concurentei anunta despre faptul ca a finalizat investigatia pe piata comercializarii spatiului publicitar al posturilor de televiziune, initiata la inceputul anului 2018.

Publicat:09.11.2019, 08:32

Potrivit autoritatii, ea va remite partilor implicate raportul de investigatie asupra cazului initiat prin Dispozitia Plenului Consiliului Concurentei la plangerea a 4 posturi de televiziune privind o intelegere de cartel intre doua case de vanzari de publicitate controlate de democrati si socialisti.

Piata de publicitate TV controlata de firme afiliate lui Dodon si Plahotniuc

Este vorba despre sesizarea depusa la mijlocul lunii ianuarie 2018, de „TV Comunicatii-Grup” SRL (RTR-Moldova), „Pro Digital” SRL (Pro TV), „Media Alternativa” AO (TV 8) si „Reforma Art” SRL (Jurnal TV), cu privire la presupusele actiuni anticoncurentiale ale caselor de vanzari „Casa Media Corp” SRL si „Exlcusiv Sales House” SRL pe piata comercializarii spatiului publicitar al posturilor de televiziune.

Reclamantii au indicat ca cele doua companii de publicitate, controlate direct sau indirect de persoane afiliate lui Igor Dodon si Vlad Plahotniuc, ofera reduceri suplimentare de pana la 44% clientilor care plaseaza publicitate exclusiv prin intermediul lor.

Bugetele erau impartite in proportie de 80% (Casa Media) si 20% (Exclusive Sales House). Clientii care refuzau aceste conditii nu beneficiau de reduceri, si, respectiv, erau nevoiti sa plateasca practic de doua ori mai mult pentru publicitate.

La plangerea adresata Consiliului Concurentei, posturile reclamante au anexat si un extras din monitorizarea consumului de publicitate TV in Moldova in perioada 8-14 ianuarie 2018. Datele din monitorizare aratau ca existau deja 10 companii care consuma publicitate in exclusivitate pe posturile de televiziune vandute de cele doua case de vanzari, conform intelegerii de cartel.

Reclamantii au cerut Consiliului Concurentei sa verifice aceasta situatie, sa constate incalcarea si sa interzica celor doua companii sa abuzeze de pozitia dominanta pe piata. Ultimele date arata ca impreuna, Casa Media si Exclusive Sales House controleaza aproape 75% din piata de publicitate TV din Moldova.

Legea Concurentei prevede ca „Sint interzise, fara a fi necesara o decizie prealabila in acest sens, orice acorduri intre intreprinderi sau asociatii de intreprinderi, orice decizii ale asociatiilor de intreprinderi si orice practici concertate (denumite in continuare acorduri) care au ca obiect sau efect impiedicarea, restringerea sau denaturarea concurentei pe piata Republicii Moldova sau pe o parte a acesteia”.


CITESTE MAI DEPARTE PE MOLD-STREET.COM.