Gigantul german detine in Romania doua retele aflate in top trei jucatori din comertul alimentar, mai exact Kaufland, care este si liderul pietei, si Lidl, care ocupa pozitia a treia, dar care vine puternic din urma.

Familia Schwarz, care detine Kaufland si Lidl, a ajuns la o cota de piata de peste 20% in comertul alimentar din Romania, conform calculelor ZF. In 2008, ultimul an de boom economic, nemtii aveau o cota de piata de doar 5,7%. Atunci Lidl inca nu intrase pe piata, iar Kaufland nu era inca lider. Grupul Schwarz din Germania, care detine in portofoliu lan­tul de hipermarketuri cu pre­turi mici Kaufland si discoun­te­rul Lidl, a obtinut in 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, in crestere cu 7,4%. Gigantul a depasit anul trecut pen­tru prima data pragul de 100 miliarde de euro afa­ceri. Avansul a fost sustinut in special de Lidl, retea ale carei vanzari au crescut cu 8,8%, la 81,2 miliarde de euro, pe cand businessul Kaufland a postat un plus de 1,6%, la 22,6 miliarde de euro, scrie compania de cercetare de piata IGD. Restul este contributia unei alte firme din grup.

Romania a contribuit 4% La totalul businessului, piata din Ro­mania a contribuit cu circa 4% in conditiile in care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro), conform esti­marilor ZF. Mai exact, afacerile discoun­terului german Lidl au crescut cu aproape 17% in 2017, pana la 6,5 miliarde de lei. Avansul chiar mai puternic de anul trecut a dus businessul spre 8 miliarde de lei in 2018, conform calculelor facute de ZF pe baza informatiilor comuni­cate de oficialii companiei. In ceea ce priveste Kaufland, retailerul german a obti­nut in prima parte a anului (ianuarie – iunie 2018) afaceri de 5,1 miliarde de lei, cu 9% mai mari decat cele din primul semestru al lui 2017, arata calculele efectuate de ZF pe baza datelor publice. Ritmul de crestere s-a mentinut si in a doua parte a lui 2018, con­form surselor ZF, astfel ca businessul lantu­lui de hipermarketuri s-a dus spre 11 miliarde de lei. Astfel, gigantul Schwarz detine in Ro­mania doua retele aflate in top trei jucatori din comertul alimentar, mai exact Kaufland, care este si liderul pietei, si Lidl, care ocupa ul­ti­ma pozitie pe podium, dar care vine pu­ter­nic din urma. Pe locul secund in comertul local se afla francezii de la Carrefour daca sunt luate in calcul rezultatele la nivel de grup, adica pe mai multe entitati juridice.

CITESTE MAI DEPARTE PE MOLD-STREET.COM.