Gigantul german detine in Romania doua retele aflate in top trei jucatori din comertul alimentar, mai exact Kaufland, care este si liderul pietei, si Lidl, care ocupa pozitia a treia, dar care vine puternic din urma.
Familia Schwarz, care detine Kaufland si Lidl, a ajuns la o cota de piata de peste 20% in comertul alimentar din Romania, conform calculelor ZF. In 2008, ultimul an de boom economic, nemtii aveau o cota de piata de doar 5,7%. Atunci Lidl inca nu intrase pe piata, iar Kaufland nu era inca lider. Grupul Schwarz din Germania, care detine in portofoliu lantul de hipermarketuri cu preturi mici Kaufland si discounterul Lidl, a obtinut in 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, in crestere cu 7,4%. Gigantul a depasit anul trecut pentru prima data pragul de 100 miliarde de euro afaceri. Avansul a fost sustinut in special de Lidl, retea ale carei vanzari au crescut cu 8,8%, la 81,2 miliarde de euro, pe cand businessul Kaufland a postat un plus de 1,6%, la 22,6 miliarde de euro, scrie compania de cercetare de piata IGD. Restul este contributia unei alte firme din grup.
Romania a contribuit 4% La totalul businessului, piata din Romania a contribuit cu circa 4% in conditiile in care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro), conform estimarilor ZF. Mai exact, afacerile discounterului german Lidl au crescut cu aproape 17% in 2017, pana la 6,5 miliarde de lei. Avansul chiar mai puternic de anul trecut a dus businessul spre 8 miliarde de lei in 2018, conform calculelor facute de ZF pe baza informatiilor comunicate de oficialii companiei. In ceea ce priveste Kaufland, retailerul german a obtinut in prima parte a anului (ianuarie – iunie 2018) afaceri de 5,1 miliarde de lei, cu 9% mai mari decat cele din primul semestru al lui 2017, arata calculele efectuate de ZF pe baza datelor publice. Ritmul de crestere s-a mentinut si in a doua parte a lui 2018, conform surselor ZF, astfel ca businessul lantului de hipermarketuri s-a dus spre 11 miliarde de lei. Astfel, gigantul Schwarz detine in Romania doua retele aflate in top trei jucatori din comertul alimentar, mai exact Kaufland, care este si liderul pietei, si Lidl, care ocupa ultima pozitie pe podium, dar care vine puternic din urma. Pe locul secund in comertul local se afla francezii de la Carrefour daca sunt luate in calcul rezultatele la nivel de grup, adica pe mai multe entitati juridice.