Comisia Națională a Pieței Financiare anunță că numărul petițiilor privind fraude bancare a crescut. Mai exact, cetățenii sunt apelați de persoane necunoscute care se prezintă drept reprezentanți ai băncii la care dețin un cont bancar și îi informează despre o pretinsă extragere ilegală de bani din cont. Astfel, escrocii, sub pretextul oferirii de ajutor, obțin informațiile necesare pentru a extrage banii disponibili de pe card.
Potrivit Comisiei Naționale a Pieței Financiare, pentru a nu cădea în plasa escrocilor, cetățenii trebuie să cunoască că niciun angajat al băncii nu va solicita date confidențiale, cum ar fi:
- Numărul cardului: Toate cele 16 cifre de pe fața cardului (în unele cazuri, reprezentantul băncii ar putea solicita doar ultimele 4 cifre);
- Data expirării: Luna și anul inscripționate pe card;
- Codul CVV2/CVC2: Cele 3 cifre de pe spatele cardului;
- Codul PIN al cardului: Codul secret pe care îl folosiți la bancomat;
- Parolele de acces la contul online: Numele de utilizator și parola;
- Codurile de unică folosință (OTP) primite prin SMS pentru confirmarea efectuării unei tranzacții.
În același timp, cetățenii sunt îndemnați în cazul unor neclarități sau dacă dreptul lor de consumator au fost încălcat să sune la telefonul consumatorului din cadrul CNPF: 022 85 95 95.
Pe Telegram-ul Pro TV Chisinau găsiți imaginile, dar și știrile momentului din Moldova și din întreaga lume! Fii reporter Pro TV. Dacă ai surprins imagini care pot deveni o știre, ni le poți trimite pe Viber, Whatsapp sau Telegram la numarul 079400508.