Parlamentul a aprobat astazi mai multe norme legislative pentru dezvoltarea afacerilor la distanta. Una din cele mai importante prevederi este perfectarea actelor notariale la distanta, in regim electronic. Astfel, va putea fi stabilita identitatea si capacitatea persoanelor, citite actele notariale si stabilit consimtamantul fara interactiunea fizica intre parti si notar. In acelasi timp, in proiect s-a propus o lista de acte notariale care nu vor putea fi prestate in forma electronica si la distanta.

O alta prevedere a proiectului este obligativitatea  pentru unii prestatori de servicii publice de a asigura disponibilitatea paginilor sale web, informatiilor, datelor si a cererilor publicate in limba engleza.

Sunt prevazute si o serie de interventii cu privire la angajarea cetatenilor straini, fara a fi necesara obtinerea dreptului de sedere in scop de munca si a permisului de sedere in scop de munca. Strainii care se vor incadra in activitatea de munca conform procedurii propuse vor fi scutiti de obligatia contributiilor de asigurari sociale de stat si a primelor de asigurare medicala pentru strainii. Asigurarea sociala si medicala in cazul dat urmeaza a fi realizata in statul de rezidenta a acestora, pentru evitarea dublei impuneri.

Suplimentar, este ajustata legislatia in domeniul securitatii si sanatatii in munca in sensul reglementarii specificului muncii la distanta. Astfel, unele reguli legate de securitate si sanatate in munca ar urma sa fie aplicabile si salariatilor care lucreaza la distanta, cu specificarea expresa a faptului ca responsabil pentru securitate si sanatate in munca este managerul entitatii.

Proiectul de lege pentru modificarea  unor acte normative (dezvoltarea afacerilor la distanta  in Republica Moldova) este elaborat de Ministerul Dezvoltarii Economice si Digitalizarii, cu suportul Consiliului Economic de pe langa Prim-ministru si USAID Moldova. Prevederile referitoare la activitatea notariala electronica au fost elaborate in comun cu Ministerul Justitiei si Camera Notariala.