Complimentul adus buzelor potentialei partenere pare a fi cea mai de succes replica atunci cand un barbat vrea sa initieze un flirt. Britanicii trebuie sa se straduiasca cel mai mult, fiind considerati cei mai urati oameni ai planetei, intr-un top BeautifulPeople.com


Un barbat care incearca sa initieze un flirt cu o femeie are cele mai mari sanse de succes daca ii va complimenta buzele, au concluzionat administratorii site-ului de intalniri online badoo.com, analizand conversatiile a 200.000 de utilizatori.

"Replica functioneaza pentru ca este curajoasa, nu prudenta. Ceea ce femeile isi doresc este un barbat care sa preia initiativa, nu sa se invarta in jurul degetului", explica psihologul Jo Hemmings, expert in terapia de cuplu. Complimentarea buzelor este prima in top in ceea ce priveste replicile de deschidere a conversatiilor in intreaga lume, insa, in functie de nationalitatea femeilor complimentate, alte replici au succesul scontat.

Pentru femeile britanice, de exemplu, cel mai de succes compliment este cel legat de frumusetea picioarelor, abordare care in topul global se situeaza pe locul al doilea. In cazul femeilor din Franta, SUA sau Brazilia, cea mai buna abordare este complimentarea hainelor, spune studiul. Pentru femeile din Spania sau America de Sud, cea mai de succes abordare este complimentarea parului, in timp ce femeile din Germania sau Canada apreciaza cel mai mult complimentarea pielii.

Este bine de stiut si ca, in Olanda sau Portugalia, femeile se simt flatate daca li se complimenteaza frumusetea urechilor, lucru care nu merge aproape deloc, insa, in alte tari.

Cercetatorii au cuantificat succesul acestor replici verificand daca folosind aceste complimente, barbatii care au initiat o conversatie au primit raspuns din partea femeilor vizate, precum si cat de mult a durat conversatia respectiva. Clasica replica "ai ochi frumosi" a fost cel mai des folosit compliment (in mai mult de 25% dintre cazuri), insa s-a situat abia pe locul al treilea ca rata de succes.

Topul oamenilor urati in ochii oamenilor frumosi

Pana sa se ajunga la flirt, insa, cei care spera sa gaseasca dragostea prin site-urile matrimoniale trebuie sa treaca "testul infatisarii". Acest lucru este cu atat mai valabil pe site-ul BeautifulPeople.com (oameni frumosi n.r.). Fiind privita drept o comunitate exclusivista, intrarea in acest "club" se face in functie de voturile membrilor existenti.

Aplicantul trimite o poza insotita de o scurta biografie, membrii site-ului avand ca optiuni de votare calificativele: "Cu siguranta, da!", "Poate ca da", "Ok", "Mai bine nu", sau "Cu siguranta, nu!".
Cuantificand acceptarile si respingerile candidatilor, de-a lungul timpului, autorii site-ului au realizat o harta a urateniei sau a frumusetii in functie de nationalitatea aplicantului. Din cele 190 de tari din care oamenii pot candida la statutul de "frumos", cel mai putin succes l-au avut britanicii. Numai unul din opt barbati din Marea Britanie (12%) a fost condiderat demn de a fi membru al comunitatii "frumosilor". In privinta femeilor din Marea Britanie, procentul este de 15% rata de succes.

Aproape la fel de prost, in aprecierea membrilor BeautifulPeople.com stau si germanii.

La polul opus se situeaza barbatii din Suedia, cu o rata de acceptare de 65%, in privinta femeilor, cele mai apreciate fiind norvegiencele, cu o rata de acceptare de 76%.

De altfel, Suedia, Brazilia si Norvegia ocupa primele trei locuri in topul frumusetii, pe natiuni. O explicatie pentru succesul pe care il au scandinavii in topul "oamenilor frumosi" se poate gasi si in faptul ca site-ul a fost fondat in Danemarca. Ironia sortii face insa ca directorul site-ului sa fie un englez, pe nume Greg Hodge. "Adevarul doare, sunt englez", a marturisit acesta, furnizand, insa si o explicatie pentru ultimul loc obtinut de britanici in top. "Se pune mai putin accent pe felul in care arati, in Marea Britanie. In timp ce in alte tari exista o preocupare reala pentru sanatate si frumusete, britanicii prefera un stil de viata mai comod, cu vizite la pub in loc de sala de fitness".