Renumitul tractor din Brasov s-a stins odata cu era comunista, iar pe locul vechii uzine a " rasarit" un mall.

Dupa ani si ani în care România nu a mai produs tractoare, o companie din Reghin promite sa resusciteze aceasta industrie si a lansat primul tractor suta la suta românesc, botezat TAGRO.


În perioada de glorie, uzina „Tractorul” din Brasov fabrica un utilaj la fiecare 9 minute. Munceau pe atunci 25 de mii de angajati.


„Mândria constructiilor de masini” s-a stins cu ani în urma, dar acum vor sa „resusciteze” productia cei de la IRUM Reghin, care l-au scos pe TAGRO: primul tractor suta la suta românesc.

Eduard Lucaci: „Încearca sa creeze si un mediu mai atractiv pentru tineretul care vrea sa lucreze într-un tractor. Ai clima, ai muzica. Colegii mei au exagerat si au pus niste boxe mai mari decât trebuia. Au zis ca pentru fermierul român, care asculta muzica populara la maxim, sa fie bine.”

TAGRO este adresat fermierilor mici si mijlocii, iar producatorii de la Reghin îsi propun sa îl vânda si în afara tarii. Promit sa fie competitiv pe piata europeana pentru ca va costa în jur de 35.000 de euro, spre deosebire de cele produse afara, care costa aproximativ 50.000 de euro.

Calin Alfianu, director dezvoltare cercetare: „Ar trebui sa vina cu acest raport calitate - pret avantajos. În proiectul asta, foarte multa lume a lucrat întâi cu inima si apoi cu creierul.”

 Anul viitor, la Reghin vor fi produse 200 de tractoare, iar planul este ca pâna în 2021 numarul lor sa ajunga la 500 de tractoare.