Podul de la Venetia de pe care a cazut un autobuz electric cu turisti la bord, soldat cu 21 de morti, inclusiv patru romani, a fost construit in urma cu 50 de ani si trebuia sa fie reparat din 2016, cand s-a lansat un proiect de renovare, ale carui lucrari au inceput insa abia in septembrie, care vizau inclusiv astuparea unei gauri in bara de siguranta, scrie presa italiana, relateaza AFP, scrie news.ro.

Lucrarile de renovare incepute in septembrie nu au ajuns insa la portiunea de pod pe care a avut loc drama, declara in mai multe interviuri acordate presei italiene viceprimarul Venetiei insarcinat cu Transportul Renato Boraso.

Autobuzul electric, care aducea aproximativ 40 de turisti straini din centrul istoric intr-un camping, a lovit bara de siguranta - impotriva careia a rulat pe o distanta de cativa metri -, dupa care a intrat intr-o ”gaura” de 1,5 metri in parapet si a lovit o a doua bariera, iar apoi a cazut de la zece metri, in apropierea unei cai ferate, potrivit unor reconstituiri ale unor publicatii.

Circumstantele precise ale accidentului erau necunoscute, in continuare, iar ipoteza privilegiata este ca soferului i s-a facut rau.

”Din cauza celor doi metri fara bariera a cazut autobuzul”, rezuma cotidianul Il Corriere della Sera.

La Stampa denunta ”scandalul barei de siguranta”.

”Aceste bariere nu sunt conforme legislatiei actuale, dar erau in epoca in care au fost concepute. Gaurile ar fi urmat sa fie astupate anul viitor prin lucrari deja decise”, s-a apafrat in presa Renato Boraso.

”Ma opun ca serviciile noastre sa fie date drept asasine”, a protestat el.

”Incepand din 2016, serviciile noastre se ocupa sa repare aceasta portiune de bara de siguranta”, a declarat el.

”Nu putem atribui lucrari in valoare de sapte milioane de euro fara licitatie”, a subliniat viceprimarul.

”Sa ne intrebam de ce in Italia o procedura in vederea unor lucrari trebuie sa fie atat de lunga!”, a conchis el.

”Lucrarile care au inceput in septembrie au ajuns pana la 400 de metri” de locul de unde a cazut autobuzul, a precizat Renato Boraso,

Bilantul tragediei este de 21 de morti si 15 raniti, inclusiv cinci in stare grava.

In afara de soferul italian, au murit noua ucraineni, patru romani, trei germani, doi portughezi, un croat si un sud-african.