Parisul retrogradeaza intr-o viteza inferioara. De astazi, viteza maxima de circulatie in capitala Frantei va fi de 30 kilometri pe ora, cu doar cateva exceptii. Ideea ar fi de a descuraja traficul de masini si de a privilegia bicicletele sau transportul in comun.

Limita de viteza de 30 de km/h era oricum in vigoare pentru 60% din strazile capitalei. Vor fi cateva exceptii de la regula, transmite AFP, preluat de RFI. Pe Champs Elysees se va putea circula in continuare cu 50 de km/h. Pe primul inel periferic va fi mentinuta viteza actuala de 70 de km/h.

Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primariei Capitalei amenda este de 135 de euro si retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.

Scopul este de a descuraja folosirea masinii. Insa cu riscuri. Un raport francez arata insa ca masinile polueaza mai mult la o viteza de 30 de km/h decat cele care inainteaza cu 50 de km/h. Explicatia: o masina ce ruleaza la o viteza scazuta emite mai mult dioxid de carbon. In centrul oraselor, masinile polueaza cu pana la 15% mai mult circuland cu 30 de km/h decat cu 50 de km/h. De aceea, la orele de varf, cand multe masini circula la viteze foarte mici din cauza traficului aglomerat, nivelul de poluare este cel mai ridicat. Cel mai putin polueaza o masina care circula cu 70 de km/h arta studiul realizat de Centrul pentru Mediu.

 

Masura multumeste parizienii, insa nu este aprobata de cei care stau in suburbii. Acestia se deplaseaza de acasa si pana la serviciul din Paris cu masinile astfel ca nu isi doresc sa petreaca si mai mult timp in trafic. Iar cei care locuiesc in Paris, nu prea circula cu autoturismele personale in capitala.

Odata cu reducerea vitezei, primaria spera si la reducerea zgomotului. Un studiu publicat in luna iulie, de Consiliul National al Zgomotului arata ca in Franta, zgomotul afecteaza 26 de milioane de persoane iar asta se reflecta in starea lor de sanatate. 3,9 milioane de francezi au probleme de somn din cauza poluarii fonice iar peste 700.000 sunt depresivi din acelasi motiv.

O alta masura de descurajare a folosirii vehiculelor este de taxare a parcarii pentru scutere si motociclete. In prezent, parcarea acestora este gratuita. Din 2022 situatia se va schimba iar motociclistii vor trebui sa achite abonamente pentru a parca in Paris. Un abonament general va costa 160 de euro pe luna. Ca o comparatie, un abonament lunar pentru transportul in comun costa 75 de euro.

Sursa: