Google a anuntat firmele de publicitate ca sisteaza toate reclamele politice pe platformele sale cel putin pana la data de 21 ianuarie, a doua zi dupa ceremonia de preluare a mandatului noului presedinte al SUA, Joe Biden, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Publicat:13.01.2021, 21:25

In e-mail-ul trimis tuturor firmelor de publicitate din SUA, Google precizeaza ca decizia a fost luata ca urmare a violentelor de la Capitoliul din Washington, pe care le numeste „evenimente fara precedent”.

Masura luata de furnizorul de internet vizeaza toate reclamele care fac referire la Ziua Inaugurarii, la protestele de la Capitoliul SUA dar si la impeachment, procedura de demitere a presedintelui american de catre congres.  Totodata, de la decizia Google nu sunt exceptate nici organizatiile de stiri, nici reclamele comerciale.

Noua masura va intra in vigoare incepand de joi si va dura cel putin pana pe 21 ianuarie, a doua zi dupa ce Joe Biden va prelua mandatul de presedinte al SUA.

Google a mai anulat in 10 decembrie anul trecut o interdictie temporara privind reclamele legate de stiri, intrata in vigoare dupa inchiderea urnelor la alegerile prezidentiale americane din noiembrie pentru a impiedica dezinformare si alte abuzuri pe platformele sale online.

Si reteaua sociala Facebook a sistat reclamele politice dupa alegeri, permitandu-le pentru scurt timp doar in preajma alegerilor pentru Senatul SUA desfasurate luna aceasta in statul Georgia.

O purtatoare de cuvant a Google a declarat ca firma a utilizat o versiune limitata a politicii privind "evenimentele sensibile" incepand cu asaltul unor manifestanti asupra Capitoliului, din 6 ianuarie, interzicand reclamele care faceau referire la violentele pe teme politice.

Totodata, Google urmareste interzicerea continutului care poate exploata evenimente cum ar fi urgentele sanitare sau dezastrele naturale.

In e-mailul prezentat de Reuters, Google le reaminteste agentiilor de publicitate si politica sa impotriva reclamelor care incita la ura sau violenta. "Avand in vedere evenimentele de saptamana trecuta, suntem extrem de vigilenti privind aplicarea regulilor la orice reclame care pot fi interpretate rezonabil ca incalcari ale acestei limite", arata gigantul serviciilor internet.

Sursa: