Mai multi retaileri de haine care isi produc articolele de imbracaminte in China poarta discutii cu firmele turcesti pentru mutarea productiei in Turcia, au declarat doi oficiali din acest sector pentru Reuters.

Potrivit sursei citate, noile comenzi s-ar putea ridica la aproximativ doua miliarde de dolari, scrie Agerpres.

O epidemie de coronavirus care a provocat decesul a 637 de persoane in China continentala a determinat multe fabrici sa isi suspende activitatea, cel putin pana saptamana viitoare dar posibil si dupa, pe masura ce autoritatile incearca sa tina sub control raspandirea virusului.

In aceste conditii retailerul polonez LPP a anuntat ca poarta discutii cu fabrici de confectii din Turcia, Bangladesh si Vietnam, ca solutie de rezerva daca fabricile din China vor ramane inchise o perioada mai lunga de timp.

In ultimii ani, producatorii de haine din Turcia s-au reorientat spre segmentul superior, in conditiile in care producatorii chinezi si-au extins dominatia la nivel global. Insa recenta epidemie de coronavirus din China a determinat unele companii europene sa se reorienteze spre Turcia, sustin oficialii citati de Reuters.

"Responsabilii cu achizitiile si designerii nu se pot deplasa in China din cauza ingrijorarilor cu privire la coronavirus si a restrictiilor de calatorie. In aceste conditii mai multe branduri renumite au inceput discutiile pentru productia de noi articole de sezon in Turcia", a declarat presedintele Asociatiei producatorilor de imbracaminte din Turcia (TGSD), Hadi Karasu.

Potrivit acestuia, cresterea costurilor cu productia in China si o depreciere de 36% a lirei turcesti in ultimii doi ani, au facut din Turcia o optiune accesibila.

"Pe masura ce nivelul costurilor dintre China si Turcia devin comparabile, unele firme europene analizeaza o redirectionare a comenzilor spre Turcia", a spus Hadi Karasu. "China are exporturi de haine ready-to-wear in valoare de aproximativ 170 miliarde de dolari. Potrivit calculelor noastre, aproximativ 1% din comenzi vor fi redirectionate initial spre Turcia, ceea ce inseamna doua miliarde de dolari", a adaugat Hadi Karasu.

La randul sau, presedintele Asociatiei Exportatorilor de Imbracaminte din Istanbul (IHKIB), Mustafa Gultepe, sustine ca sectorul are capacitatea de a prelua comenzi suplimentare. "Sunt retaileri de haine care pun intrebari cu privire la preturi si produse in Turcia dupa epidemia de coronavirus. Cred ca impactul epidemiei va continua pentru inca 5-6 luni si cred ca incepand din luna mai vom vedea un transfer major din China", a adaugat Mustafa Gultepe.

Turcia a exportat anul trecut produse de tip ready-to-wear in valoare de aproximativ 17,7 miliarde de dolari. Orice majorare a exporturilor ar ajuta economia turca sa tina sub control deficitul de cont curent si sa atinga tinta de crestere ambitioasa de 5% preconizata de Guvernul de la Ankara pentru acest an.

Sursa: