Grupul suedez Ikea, cel mai mare comerciant mondial de mobila, a anuntat luni ca a decis sa nu-si mai editeze catalogul, una dintre cele mai importante publicatii anuale la nivel mondial, deoarece cumparatorii se muta pe online, transmite Reuters.

Catalogul anual Ikea, o publicatie cu o vechime de 70 de ani, a atins momentul de varf in 2016,. cand au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodariilor si magazinelor din peste 50 de tari.

Prima editie a acestui catalog a fost tiparit in 285.000 de exemplare, care au fost distribuite in sudul Suediei, in timp ce din ultima editie, cea din acest an, au fost tiparite aproximativ 40 de milioane de exemplare.

Renuntarea la catalogul tiparit face parte din eforturile Ikea de a deveni o companie mai concentrata pe digital, pe masura ce consumatorii se inspira din ce in ce mai mult de pe Internet si isi fac cumparaturile tot mai mult online. In perioada august 2019 - august 2020, vanzarile online ale Ikea au crescut cu 45%.

"Numarul de exemplare a scazut, dar in paralel am vazut cum oamenii utilizeaza mai mult site-ul nostru web, aplicatiile si social media. Catalogul a devenit din ce in ce mai putin important", a declarat Konrad Gruss,, directorul operational de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group.

Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. In luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitala, o investitie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de munca. 

Sursa: