Federația Internațională de Automobilism (FIA) a invocat regulamentul privind "riscul termic" pentru prima dată la o cursă de Formula 1 din cauza temperaturilor ridicate prognozate pentru Marele Premiu de la Singapore din acest weekend, informează Reuters, scrie flaschscore.ro

Directorul de cursă Rui Marques a emis joi după-amiază o declarație prin care a notificat echipele cu privire la acest regulament, care înseamnă că piloții vor putea purta veste de răcire, deoarece se așteaptă ca temperaturile ambientale să fie de 31 de grade Celsius sau mai mari.

"După ce am primit o prognoză de la serviciul meteorologic oficial care prevede că indicele de căldură va fi mai mare de 31 de grade la un moment dat în timpul cursei... se declară risc termic",a declarat Marques.

Circuitul plin de denivelări Marina Bay Street Circuit din Singapore este una dintre cele mai solicitante curse de Formula 1 din punct de vedere fizic, în care extremele de căldură, umiditate și vreme joacă un rol important.

Piloții pot pierde până la trei kilograme în timpul cursei de noapte, care adesea depășește limita maximă de două ore.

Vestele au tuburi de răcire conectate la pompe și la un schimbător de căldură, despre care unii piloți s-au plâns în timpul testelor că sunt foarte inconfortabile într-un cockpit deja strâmt.

În consecință, organismul de conducere FIA a declarat că purtarea vestei nu va fi obligatorie, dar dacă piloții sau echipele aleg să nu o folosească, mașinile lor trebuie să fie dotate cu echipamentul necesar pentru ca vesta să funcționeze.

Piloții care nu poartă vestele vor trebui să transporte 0,5 kg de balast în plus, astfel încât să nu obțină un avantaj față de cei care le poartă.

Fiecare kilogram de greutate economisit poate echivala cu o zecime de secundă din timpul pe tur, ceea ce poate reprezenta un mare avantaj.

Sistemul de veste de răcire a fost dezvoltat după Marele Premiu Qatar 2023, unde mai mulți piloți au avut nevoie de asistență medicală după ce au suferit din cauza căldurii.

George Russell a testat vesta de răcire la Marele Premiu al Bahrainului din acest an și a aprobat-o.

"Desigur, există întotdeauna loc de îmbunătățiri", a declarat pilotul Mercedes. "Am vrut să o încerc. Până acum, totul este bine".