Ieri, la trei minute de la decolarea de pe aeroportul Linate din Milano, aeronava Pilatus PC-12 inmatriculata in Romania care se indrepta catre Oblia a inceput sa devieze de la ruta presabilita, dar si sa trimita parametri anormali catre turnul de control. La bord se afla miliardarul roman Dan Petrescu, alaturi de familia lui, dar si alte cinci persoane. Avionul s-a prabusit la scurt timp de la decolare. Nu au existat supravietuitori.
Ultimul contact cu turnul de control
"De ce ati deviat? Ca sa evitati turbulente?", au intrebat controlorii de zbor din centrul de control zonal Linate, care administreaza traficul aerian din nord-vestul Italiei. Surse citate de publicatia Corriere Della Serra au reconstituit intamplarea sub conditia anonimitatii, intrucat nu au voie sa dea declaratii publice. "Nu" a fost singurul raspuns primit din partea pilotului.
In mai putin de un minut aeronava Pilatus a disparut de pe radare, fara sa fi emis niciun semnal de ajutor sau fara sa fi cerut sa se intoarca de urgenta pe aeroport.
Omul de afaceri Dan Petrescu, sotia acestuia si fiul lor au murit in tragedia aviatica cu opt morti, de ieri, de la Milano, potrivit presei italiene. Cu o avere estimata la 3 miliarde de euro, Dan Petrescu avea afaceri in domeniul imobiliar si al comertului.
Expertii trebuie sa clarifice ce s-a intamplat de la deviere pana la prabusire
In acel moment, potrivit prognozei meteo, in zona era burnita usoara, vantul era slab si erau nori la altitudine joasa. In timp ce trecea prin nori aeronava Pilatus a inceput sa piarda altitudine, iar dupa 16 secunde s-a prabusit. Accidentul aerian si fumul provocat de explozie si incendiu au dus la inchiderea aeroportului Linate timp de 10 minute.
Anchetatorii de la Agentia Nationala pentru Siguranta Zborurilor au preluat cazul, iar ei vor fi ajutati de informatiile inregistrate de "cutia neagra" a avionului.
Expertii vor trebui sa clarifice ce s-a intamplat intre momentul in care avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu a deviat de la ruta autorizata, dialogul scurt cu turnul de control si momentul in care avionul Pilatus PC-12 cu 8 persoane la bord incepe sa piarda rapid altutidine (25-30 de metri pe secunda). Datele preliminare colectate de trei platforme specializate arata totul s-a petrecut atat de repede incat pilotii nici nu au avut timp sa lanseze un semnal SOS.
Aeronava Pilatus PC-12 sosise in Milano din Bucuresti in data de 30 septembrie. Ieri, la 12.52, avionul s-a deplasat din parcarea Linate Prime, terminalul zborurilor private, si s-a indreptat catre pista 36. La 13:04:08, aeronava a decolat indreptandu-se spre nord, zburand peste baza de hidroavioane din Milano, dar apoi s-a intors catre sud. Odata ajuns deasupra caselor din Metanopoli, zborul deja deviase de la ruta si prezenta anumite probleme. La 13:07:40, aeronava avansaza cu 293 km/ora la o altitudine de 1631 de metri, dar doua secunde mai tarziu altitudinea scade la 1615 metri si viteza creste la 303 km/ora. Dupa inca doua secunde altitudinea scade cu inca 52 de metri.
Cu sapte secunde inainte ca avionul sa transmita ultimul semnal, este intregistrata viteza cea mai mare: 319 km/ora. Persoanele care cunosc aeroportul Linate au declarat pentru Corriera Della Serra ca nicio procedura standard de decolare pe baza instrumentelor - care garanteaza despinderea verticala si orizontala de sol si orice obstacole in conditii de vizibilitate scazuta - nu necesita ca un avion sa urmeze traiectoria adoptata ieri de avionul privat.
Expertii consultati de Corriere Della Serra sustin ca este posibil ca pilotul sa se fi simtit rau sau sa fie dezorientat odata ajuns in mijlocul norilor. Exista totodata intrebari legate de experinta si certificarilor pilotului.
Avionul a cazut peste o cladire in renovare. Imediat dupa impact, flacarile au cuprins mare parte din fatada si din structura interna. Zeci de ambulante si autospeciale au fost dirijate spre imobilul cuprins de flacari. Impactul a fost atat de puternic, incat incendiul provocat s-a extins si al vehiculele parcate pe strada de langa imobilul lovit de avion.







