O noua politica de pret pentru bagaje aduce doua dintre companiile aeriene low cost din Romania in fata Consiliului Concurentei.

Publicat:08.11.2018, 06:21

Acum o saptamâna, Wizzair si Ryanair au început simultan sa taxeze suplimentar pasagerii care vor sa ia în cabine bagaje de dimensiunea unui troller mic. Calatorii pot lua cu ei, gratuit, doar posete sau serviete, care încap sub scaun.

Schimbarea este cercetata si de organismele de specialitate din alte tari. Una dintre companii spune ca masura a dus la fluidizarea procesului de îmbarcare.

Daca geamantanul unui pasager este prea lat si prea lung si nu respecta noile dimensiuni impuse de operator pentru bagajul gratuit, adica 40-30-20 de cm la WIZZ Air si 40-20-25 de cm Ryan Air, posesorul are de dat în plus 25 de euro.

Bagajul de mâna al unui tânar depaseste dimensiunile celui inclus în pretul biletului. Va trebui sa plateasca înca 8 euro.

Nu toti calatorii accepta surpriza cheltuielilor neasteptate, asa ca unele genti sunt desfacute înainte de check-in.


Chiar daca si-au cumparat biletele înainte de 1 noiembrie, pasagerii ar trebui sa plateasca pâna la 25 de euro, ca sa poata lua cu ei în cabina un troller mic. Pot lua gratuit doar posete sau un rucsac, care încape sub scaun. Nu poti pune în el haine pentru o zi-doua sau încaltaminte de schimb.


Pentru ca Wizzair si Ryanair au operat în acelasi timp aceste schimbari, mai multe asociatii pentru protectia calatorilor din Spania si România au depus reclamatii la autoritatile locale.


”În Italia s-a stopat temporar aceasta noua regula impusa de cei doi transportatori, urmând sa se ia o decizie finala la aceste sesizari. Asta asteptam si noi din partea Consiliului Concurentei, nu neaparat o sanctiune sau o amenda, ci sa se revina la regulile anterioare datei de 1 noiembrie”, explica Alexandra Dumitrescu, reprezentant.


Compania Ryanair ne-a transmis, însa, ca într-o saptamâna de la intrarea în vigoare a noilor preturi, clientii au avut de câstigat. Au platit mai putin, e drept, pentru bagaje mult mai usoare. Iar pentru ca personalul a avut de carat mai putine bagaje, oamenii au trecut mai rapid prin filtrele de securitate, au urcat mai repede în avion si au ajuns la destinatie cu mai putine întârzieri.

Reprezentantii companiei Wizz Air ne-au transmis ca noua politica de bagaje, care permite clientilor un bagaj gratuit în cabina, este transparenta si echitabila.