Utilizatorii Instagram si Facebook vor putea de acum inainte sa plateasca pentru a obtine o verificare cu bifa albastra, a anuntat compania mama, Meta, scrie stirileprotv.ro.

Meta Verified va costa 11,99 dolari pe luna pe web sau 14,99 dolari pentru utilizatorii de iPhone, potrivit BBC News. Optiunea va fi disponibila in Australia si Noua Zeelanda din aceasta saptamana.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, a declarat ca aceasta miscare va imbunatati securitatea si autenticitatea pe aplicatiile de socializare.

Masura vine dupa ce Elon Musk, proprietarul Twitter, a implementat abonamentul premium Twitter Blue in noiembrie 2022.

Serviciul de abonament platit al Meta nu este inca disponibil pentru companii, dar orice persoana fizica poate plati pentru verificare.

Insignele - sau "capusele albastre" - au fost folosite ca instrumente de verificare pentru conturile de profil inalt, pentru a semnala autenticitatea acestora.

Abonamentul ar oferi utilizatorilor platitori o insigna albastra, o vizibilitate sporita a postarilor lor, protectie impotriva imitatorilor si un acces mai usor la serviciul clienti, a precizat Meta intr-un mesaj pe site-ul sau.

Compania a mai precizat pentru BBC ca schimbarea nu va afecta conturile verificate anterior, dar a precizat ca va exista o crestere a vizibilitatii pentru unii utilizatori mai mici care devin verificati datorita functiei platite.

Permiterea accesului utilizatorilor platitori la o bifa albastra a provocat anterior probleme pentru alte platforme de socializare.

Functia de verificare cu plata a Twitter a fost suspendata in noiembrie anul trecut, cand oamenii au inceput sa pretinda ca sunt mari branduri si celebritati, platind pentru aceasta insigna.

Meta afirma ca numele de utilizator Instagram si Facebook va trebui sa corespunda unui document de identitate furnizat de guvern pentru a beneficia de verificare, iar utilizatorii vor trebui sa aiba o fotografie de profil care sa le includa fata.

Alte site-uri precum Reddit, YouTube si Discord folosesc in mod similar modele bazate pe abonament.

Meta nu a precizat cand va fi implementata aceasta functie si in alte tari, desi Zuckerberg a spus intr-o postare ca va fi "in curand".

In noiembrie, compania a anuntat pierderea a 11.000 de locuri de munca, ca urmare a investitiilor excesive in timpul pandemiei Covid-19.