Lucrarile de reparatie de pe drumul Chisinau-Ungheni bat pasul pe loc. Dupa pauza de iarna, in doua saptamani, de cand s-au apucat de lucru, drumarii nu au facut mare lucru. Astazi pe santier au fost scoase doar cateva utilaje. Chiar si asa ministrul Transporturilor, care a inspectat zona, spune ca nu va rezilia contractul, ci pentru fiecare luna de intarziere firmele vor plati penalitati, asa cum prevede contractul.


Astazi pe portiunea de drum  Chisinau-Straseni, pe o lungime de 24 de kilometri de drum i-am gasit doar pe acesti muncitori. O parte frezau asflatul, altii reparau o gura de canalizare, in rest tot santierul era pustiu. 

Ministrul Transporturilor pare sa-i creada pe cuvant pe azerii care in aproape doi ani de cand au inceput lucrarile, au asfaltat doar 2 kilometri si jumatate de drum din cei 24, cat sunt in total. Mai mult, ministerul a transferat companiei de constructie deja aproape 8 milioane de euro din cele peste 23 de milioane.

 
Iurie CHIRINCIUC, MINISTRUL TRANSPORTURILOR: „Conform contractului noi nu mai putem rezilia contractul... Dupa expirarea contractului mai au inca un ..."

Dupa expirarea contractului, firma va plati o penalitate de 10 la suta din valoarea totala a contractului, pentru fiecare zi de intaziere. Lucrarile trebuie sa fie gata pana la sfarsitul lunii noiembrie. Aceeasi firma s-a apucat sa repare si portiunea Bahmut - Ungheni, unde la fel doar 12 la suta din lucrari au fost executate.


Oxana GORUN, REPORTER PRO TV: ”Pe portiunea de drum Straseni-Bahmut lucrurile stau si mai prost. Din cei 44 de km de drum firma ceha a asfaltat doar 5 km. In tim ce, la acest moment 80 la suta din drum trebuia sa fie deja gata.”


Autoritatile spun ca s-au grabit atunci au transferat companiei aproape 3 milioane de euro. E prea mare birocratia in tara noastra, este explicatia responsabililor de la firma ceha pentru taraganarea lucrarilor.


Adrian SECRIERU, REPREZENTAT FIRMA CEHA: ”Du-te acolo trebuie acte si tot asa... pentru o semnatura .. ei eunu vreau...” 


Iurie CHIRINCIUC, MINISTRUL TRANSPORTURILOR: ”Eu asa firma proasta nu am vazut in viata mea...”


Chiar si asa expertul companiei, care monitorizeaza executarea lucrarilor, spune ca nu exista motive pentru rezilierea contractului.

Si portiunea Straseni-Bahmut ar urma sa fie gata pana la sfarsitul lunii noiembrie. Soferii se plang ca isi strica masinile, circuland pe acest drum si nu prea cred ca soseaua va fi gata in curand.

Pe traseul Chisinau-Ungheni-Sculeni lucreaza doua companii, una din Cehia si alta din Azerbaidjan. Investitia totala se ridica la 90 de milioane de euro pentru 92 de kilometri de drum, bani oferiti in credit de catre Banca Europeana de Investiti. Pentru ca reconstructia drumului se desfasoara anevoios, ministerul Transporturilor ameninta ca va rezilia contractul cu aceste firme, insa ulterior s-a razgandit.