Un agent economic din capitala a fost obligat de catre Judecatoria Chisinau sa achite despagubiri companiei Hugo Boss de zeci de mii de lei, pentru incalcarea drepturilor exclusive asupra marcilor, scrie bizlaw.md

Publicat:26.05.2018, 14:50

Mai exact, Hugo Boss Trade Mark Management Gmbh&Co. KG şi Hfc Prestige International Operations Switzerland Sarl s-au adresat în instanţa împotriva comerciantului din Republica Moldova şi au solicitat repararea prejudiciului moral şi material. Companiile au fost reprezentate de catre avocatul Dorian Chiroşca.

Pârâtul, SC ”Vlacotal” SRL, este un agent economic care îşi desfaşoara activitatea de antreprenor într-un magazin-depozit, iar domeniul de activitate este comercializarea cu amanuntul şi angro a produselor de uz casnic. Acesta vinde inclusiv parfumuri pe care sunt aplicate marci similare cu marcile notorii ale companiilor reclamante, precum: BOOS, HOGU BOOS, HOGO by HOGO, ENABLE EUPHONIC, Luca BOSSI şi altele.

În instanţa s-a menţionat ca vânzarea produselor de parfumerie cu marci similare cu marcile notorii ale companiei reclamante reprezinta un act de contrafacere, care se mai confirma prin faptul ca reclamanta nu au încheiat nici un contract de distribuţie cu pârâtul pentru ca aceasta sa comercializeze parfumuri cu marci similare cu cele care le aparţin. La fel, parţile nu au avut vreodata relaţii comerciale. 

În adresa agentului economic din Republica Moldoba a fost trimisa o solicitare de a sista comercializarea produselor, la care pârâtul nu a fost oferit vreun raspuns. Reclamanţii au facut trimire la o decizie a Curţii de Apel Chişinau din 2015, care a fost menţinuta de catre Curtea Suprema de Justiţie, prin care marca BOSS a fost recunoscuta drept marca notorie.

La fel, reclamanţii au mai indicat ca marcile Luca BOSSI, BOOS, HOGU BOOS, BOOS care sunt similare cu marcile reclamantei, sunt folosite pentru aceleaşi produse de parfumerie, uleiuri esenţiale, loţiuni pentru par, care coincid cu produsele pentru care sunt înregistrate marcile  BOSS, HUGO BOSS, şi altele, astfel acest lucru afecteaza grav imaginea acestor marci, respectiv existenţa unui conflict fiind eminenta.

CITESTE MAI DEPARTE PE BIZLAW.MD