In 2014 in Moldova vor veni cu 10 la suta mai multi turisti decat anul trecut. Nu este o realitate, ci un scop pe care si-l propune Agentia Turismului. Pentru asta institutia de stat a realizat un spot publicitar, care urmeaza sa fie difuzat pe posturile internationale de televiziune. Astazi au fost prezentate doar cateva secunde din filmuletul care a costat 148 de mii de lei. Suficient, insa, ca sa apara si primele critici.

Publicat:07.02.2014, 10:48

In cele 20 de secunde sunt prezentate bucatele traditionale mamaliga si friptura, portul popular dar si beciurile de vinuri, Cetatea Sorocii si Orheiul Vechi. Intregul spot va avea 7 minute si va fi vazut de o lume intreaga daca Agentia Turismului va gasi 24 de mii de euro. Atat costa difuzarea filmuletului pe parcurusul unui an la un post de televiziune din strainatete. 

Spotul de promovare a turismului in Moldova a costat 148 de mii de lei si a fost achitat din bugetul de stat.

Desi au fost prezentate doar 20 de secunde din spotul de promovare, peretelele de socializare dar si pe bloguri au inceput sa apara primele reactii. Unora le-a placut, altii insa considera ca spotul nu merita banii deoarece mesajul nu este clar. Potrivit statisticilor, anul trecut in Moldova au fost peste 100 de mii de turisti cu 7 % mai mult decat in 2012. In 2007 Moldova a mai realizat un spot de promovare prin care sa atarga investitiile in turism, insa acestea inca se lasa asteptate.